• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١١:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٥٤
در گزارش نظارتی خزانه دار مطرح شد:6-198

افزایش 10درصدی درآمد پایدار نسبت به مصوبه شورا

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران، در گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۲گفت: وصولی شهرداری تهران در این مدت 39 هزار و 299میلیارد تومان است که نسبت درآمد پایدار به ناپایدار، حدود 40 به 60 می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، کاشانی در گزارش خود در خصوص آمار عملکرد نقد و غیر نقد ۷ ماهه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بر اساس ماده واحده مصوبه، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران مبلغ ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان توسط شورای شهر، درآمدها به مبلغ ۶۴ هزار و ۳۳ میلیارد تومان، منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای مبلغ ۶ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی مبلغ ۵ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: در هفت ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۲ مجموع منابع نقدی و غیرنقدی حدود ۳۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد است که نسبت وصولی به کل بودجه مصوب، ۵۱ درصد است. از این میزان، مبلغ ۳۶ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان مربوط به عملکرد نقد و حدود مبلغ ۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان مربوط به عملکرد غیر نقد است. در موضوع درآمدها باید در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان به حیطه وصول در می‌آمد که از این میزان، مبلغ ۳۷هزار و ۲۳ میلیارد تومان وصول شده است. درخصوص منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز باید در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود مبلغ ۳هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان وصول می‌شد که حدود ۱هزار و ۲۰ میلیارد تومان فصول شده است. در خصوص منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید در هفت ماهه سال ۱۴۰۲، مبلغ ۳هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که حدود مبلغ ۱هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان وصول شده است که با توجه به بررسی‌ها باید در هفت ماهه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۴هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ حدود ۳۹هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان از آن وصول شده است، به عبارتی درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب هفت ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۷ درصد است. 
خزانه دار شورای شهر تهران  افزود: در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۶۸هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار ۵۰هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۹هزار و ۷۳۲ میلیارد، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۹ درصد است. در خصوص هزینه‌ها در بخش غیر نقد اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲.۵۸ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص ۱۱هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱هزار ۲۷۹  میلیارد درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۱۱ درصد است. بنابراین در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش ذکر شده در مجموع ۸۰هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان است. اما با تخصیص اعتبار ۶۱۸هزار و ۱۹۷ میلیارد و پرداخت نقدینگی ۴۱هزار و ۸۹۷ میلیارد و عملکرد حدود ۲۱هزار و ۱۱ میلیارد درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۳ درصد است.  
بنا به گزارش خزانه‌دار شورای شهر، در مجموع در عملکرد هفت ماهه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ در مجموع وصول نقد و غیر نقد مبلغ ۳۹هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان وصولی که مبلغ ۱۵هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان آن پایدار و مبلغ ۲۳هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان ناپایدار است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: